Türkiye’de “kızlı erkekli” yaşam tartışmaları yaşanırken Amerikan Psikoloji Birliği’nin bülteninde yayımlanan bir araştırma tek cinsiyetli eğitimin, bireylerin sağlıklı gelişimi açısından zararlı olduğunu ortaya koydu. Psikiyatri Bülteni'nde yer alan araştırmanın sonuçlarına göre tekli eğitimin akademik başarıyı artırdığı tezi kanıtlanamazken ırksal ya da cinsiyet temelli ayrım öğrencilerde cinsiyetçi önyargıların gelişmesini besliyor. Wisconsin-Madison Üniversitesi’nden Dr. Janet Hyde, “Bu elbette bizim istediğimiz bir şey değil, yetişkin dünyası karma bir dünyadır. İş dünyası ve aile de öyle. Bizim yapabileceğimiz en iyi şey çocukları yetişkinliğe hazırlayacak ortamı yaratmaktır” dedi.
21 milletten 1,6 milyon öğrenciyi temsil eden 184 öğrencilik denek grubuyla yapılan çalışmada okul başarısı, davranışlar, akademikler hedefler ve benlik kavramı gibi özel alanları da araştırmak üzere gerçekleştirildi. Makalenin yazarları kız ve erkek öğrencilerin ayrı ayrı okullarda eğitim görmesinin farklı alanlarda başarılı olmalarını sağladığına dair fikrin de doğru olmadığı sonucunu elde ettiler. Whitman Üniversitesi’nden Dr. Erin Pahlke, “Bu fikir çalışmamız tarafından desteklenmediği gibi kızların karma eğitimin dışında akademik başarılarının daha yüksek olmadığını gördük” açıklamasını yaptı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder